WARUNKI REKRUTACJI UCZESTNIKÓW
do udziału w praktykach zawodowych realizowanych w ramach projektu
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027.
1. Uczestnikami stażu mogą być́ uczniowie i uczennice Zespołu Szkół Technicznych o profilach: technik fotografii i multimediów, technik informatyk i technik programista zgodnie z zaplanowanym harmonogramem wyjazdów na staże.
2. Uczestnicy zobowiązują się do odbycia etapu przygotowawczego przed wyjazdem na staż oraz do wypełniania wszelkich zadań związanych z realizacją stażu.
3. Uczennice i uczniowie zainteresowani udziałem w projekcie, wykorzystując szkolną usługę Office 365, wypełniają w aplikacji Forms formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi zgodami w wyznaczonym terminie. W imieniu uczniów niepełnoletnich zgodę wyraża rodzic/opiekun prawny.
Bezpośredni link do formularza rekrutacyjnego dostępny jest na stronie szkoły www.zst-skarzysko.pl w zakładce FERS – staże zagraniczne – DOKUMENTY. Po wyznaczonym terminie formularz zgłoszeniowy wraz z deklaracją uczestnictwa zostanie wyłączony.
4. Po wstępnej rekrutacji (analizie wyników nauczania) odbędzie się rozmowa kwalifikacyjna i ustny egzamin z języka angielskiego.
5. O zakwalifikowaniu się na staż decyduje liczba punktów. W przypadku jednakowej ilości punktów decyduje wyższa ocena z języków obcych, potem średnia ocen z przedmiotów zawodowych. Jeżeli uczniowie uzyskali jednakowy wynik, o zakwalifikowaniu decyduje udział w życiu szkoły.
6. W grupie rekrutacyjnej znajdzie się min. 1 osoba o mniejszych szansach (sytuacja materialna i socjalna, sytuacja rodzinna, problemy zdrowotne, niepełnosprawność, inne problemy utrudniające systematyczną naukę). Możliwość́ wykorzystania tego kryterium wymagać́ będzie przedłożenia dokumentu potwierdzającego jego spełnienie.
7. Skład komisji rekrutacyjnej: dyrektor szkoły, koordynator projektu, nauczyciel języka angielskiego, nauczyciel zawodu i pedagog.
8. Lista osób zakwalifikowanych do udziału w projekcie dostępna będzie na stronie szkoły po zakończeniu procesu rekrutacji.
9. Od decyzji komisji przysługuje odwołanie do dyrektora szkoły w ciągu 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacji. Ostateczną decyzję podejmuje dyrektor szkoły w ciągu następnych 3 dni.
10. Po zakończeniu procesu rekrutacji powstanie lista rezerwowa. Powodem przesunięcia kandydata z listy uczestników na listę rezerwową może być́:
– nieprzestrzeganie zapisów statutu szkoły i kary nałożone na ucznia,
– opuszczenie 25% zajęć́ przygotowawczych,
– znaczące obniżenie (o min. 0,75 średniej) ocen z jednego lub więcej przedmiotów rekrutacyjnych w pierwszym semestrze roku szkolnego, w którym następuje wyjazd,
– znaczące obniżenie (o min. 5%) frekwencji w pierwszym semestrze roku szkolnego, w którym następuje wyjazd (z wyjątkiem sytuacji losowych: kwestie zdrowotne, osobiste),
– rezygnacja uczestnika z udziału w projekcie z powodu uzasadnionych przyczyn losowych (np. choroba, sytuacja rodzinna).
……………………………………………………………………………………………………………………………………………..
KRYTERIA REKRUTACJI DLA UCZNIÓW
Do programu zostaną zakwalifikowani tylko ci uczniowie, którzy spełnią kryteria rekrutacyjne. Znaczenie będą miały przede wszystkim zainteresowania zawodowe uczniów, ich motywacja, wyniki w nauce oraz znajomość języków obcych. Brane pod uwagę są wyniki nauczania na koniec I semestru i/lub roku szkolnego.
Szczegółowe kryteria kwalifikacyjne:
1. Ocena z j. angielskiego
ocena – punkty
celująca – 6 pkt.,
b. dobra – 5 pkt.,
dobra – 4 pkt.,
dostateczna – 3 pkt.
2. Ocena z zachowania
ocena – punkty
wzorowe – 4 pkt.,
b. dobre – 3 pkt.,
dobre – 2 pkt.,
3. Średnia ocen z przedmiotów zawodowych
średnia – punkty
6,0-5,0 – 6 pkt.,
4,9-4,5 – 5 pkt.,
4,4-4,0 – 4 pkt.,
3,9-3,5 – 3 pkt.,
3,4-3,0 – 2 pkt.
4. Średnia wszystkich ocen
średnia – punkty
6,0-5,0 – 5 pkt.,
4,9-4,5 – 4 pkt.,
4,4-4,0 – 3 pkt.,
3,9-3,5 – 2 pkt.,
3,4-3,0 – 1 pkt.
5. Rozmowa kwalifikacyjna – 10 pkt.
6. Egzamin ustny z języka angielskiego – 10 pkt.
7. Kryterium dodatkowe – osoby z mniejszymi szansami – 5 pkt.