REALIZACJA PROJEKTU
W ramach projektu w latach 2020-2022 nauczyciele ZST wzięli udział w kursach i szkoleniach:
1. FLIPPED CLASSROOM - Nicea, Francja - 20-25.07.2020 (4 uczestników)Zapoznanie z ideą „odwróconej klasy” jako modelu pedagogicznego, w którym typowe elementy wykładów i zadań domowych są odwrócone - krótkie wykłady wideo są oglądane przez uczniów w domu przed sesją lekcyjną, podczas gdy w klasie czas poświęcany jest ćwiczeniom, projektom lub dyskusjom. Zapoznanie z narzędziami dającymi nauczycielowi możliwość wielu sposobów pracy ze zróżnicowanym poziomem trudności materiału, trudnościami uczniów i zróżnicowanymi stylami uczenia się w czasie zajęć.
2. INTERACTIVE ICT-BASED, WEB AND DIGITAL TOOLS FOR AN EFFECTIVE BLENDED, FLIPPED AND COOPERATIVE LEARNING - St. Paul's, Malta - 28.07-01.08.2021 (5 uczestników)
Zapoznanie z innowacyjnymi zagadnieniami związanymi z ICT w edukacji w kontekście kooperatywnego uczenia się, technik mieszanych i odwróconej klasy, uczenia się poprzez integrację technologii i narzędzi internetowych; podnoszenie umiejętności cyfrowych poprzez pracę z szeregiem narzędzi, oprogramowania i programów do nauczania i uczenia się.
3. GAMIFICATION - Alicante, Hiszpania - 11-17.10.2020 (5 uczestników)
Celem szkolenia było poznawanie technik wykorzystywania mechaniki znanej np. z gier fabularnych i komputerowych i ich wpływu na zachowania ludzi w sytuacjach niebędących grami. Kurs koncentrował się na wykorzystywania wniosków na temat grywalizacji w pracy lekcyjnej oraz wychowawczej.
4. CLIL: INNOVATIVE AND EFFECTIVE METHODS AND TOOLS - (1 uczestnik) Limassol, Cypr - 30.05-10.06.2022
Zapoznanie się z kluczowymi zagadnieniami związanymi z metodologią CLIL dla języka angielskiego - jako drugiego języka, w kontekście uczenia mieszanego, odwróconego i kooperatywnego. Poznanie i zrozumienie skutecznych metod i narzędzi do wdrażania CLIL dla STEAM oraz w kształceniu mieszanym za pomocą ICT i narzędzi cyfrowych.
5. TEACHING ENGLISH IN VOCATIONAL SCHOOLS - Scarborough, Wielka Brytania - 18.10-29.10.2021 (1 uczestnik)
Warsztaty dotyczące nauczania języka angielskiego jako języka obcego w celach zawodowych, zapoznanie z systemem kształcenia zawodowego w Wielkiej Brytanii oraz zdobywaniem kwalifikacji zawodowych. W programie kursu znalazły się także wizyty w kolegiach zawodowych i obserwacja zajęć.
6. PROJECT BASED LEARNING WITH TECHNOLOGY - Amsterdam, Niderlandy - 07.11.04.2022 (1 uczestnik)
Praca metodą projektu w sytemie edukacji zawodowe i zapoznanie z metodami zarządzania pracą projektową przy pomocy takich narzędzi jak metodyka SCRUM i trello.com.